Ugrás a tartalomhoz
okt. 06. 2009

Sukoró kaszinóváros - még egy bőr

Kaszinóváros Sukorón, egy gyönyörű, álmos, lassú faluban, amit üdülőfalunak hívni is már nagyképűség volt a javából. Komolyan nem értem, hogy az egész panamázási hercehurca kinek érte volna meg, ha meg is valósul. Hát gyerekek nincs ott lófasz sem, ezen nem gondolkozott senki? Velencén egy éppen hogy felépült SPA Hotel, de ennyi. Csak álmodott valaki megint valamit? Baszki ez jó telek, van ott egy tó, hát ez olyan, mint Siófok, vagy mi?
És most hagyjuk is, hogy természetvédelmi terület, meg milyen pénzek mentek és ki írta alá és ki nem, kell-e ilyen  egyáltalán, de a munkahelyek, meg a többi, mert bele sem látok, nem is értem, és nem is fontos az értetlenkedésem szempontjából.

Én csak azon gondolkozom mindig, amikor belebotlok ebbe a sztoriba, hogy ki az isten ment volna oda a pusztába játszani?
Értem én, hogy önmaga jogán is látványosság lett volna, meg a Egyesült Államokban is egész jó befektetés volt a sivatag közepén játéktermeket meg kaszionókat építeni, de..

Nem az USA-ban vagyunk.

Nekem tényleg komoly kétségeim vannak, hogy lenne-e annyi játékfüggő, milliomos, milliárdos, hétvégi duhajkodó, egyszeri lúzer Magyarországon,  a környéken, hogy a végén azt mondhassa valaki, hogy ejj, ez de geci jó üzlet volt? Lejártak volna Budapestről, Székesfehérvárról, Velencéről, meg Lovasberényből? Beültek volna a kocsiba Pozsonyban, Prágában, hogy bassz, most elmegyünk egy csúnya hétvégére Magyarországra egy Šukoro nevű faluba?

Mondom, én nem értek hozzá, de nekem ez valahol ugyanolyan, mint mondjuk az Aréna Pláza. Felhúzták az Ügető helyére. De hogy ez mitől jó, azt senki nem tudja. Nincs igazán a Keletinél, nincs igazán a Stadionoknál, csak ott a semmi közepén, a sártengerben, a lószag mellett egyenesen tovább. Tehát ha nem direkt odamész, akkor az életben nem jársz arra. Ezzel szemben a Westendet, Mammutot, Árkádot kikerülni is nehéz, ha kicsit sarkítani akarok.

De mondhatnám a nagykanizsai, szombathelyi plázát. Tök üres volt mind, bármikor, amikor arra jártam. Ott porosodnak kint a város szélén, a kutya nem jár arra, bezárt majdnem minden üzlet. Az sem biztos, hogy megvannak még. Szerintem Kehidakustánynak is csak azért volt szerencséje a fürdőjével, mert még az elején észbekaptak, mielőtt minden második településnek lett volna egy élményfürdője. Fogtak, barkálcsoltak egy élménywellnesscentrumot a faluban és reménykedtek, hogy az emberek, ha megunták Hévizt, átruccanak eggyel odébb. Nekik még bejött, szerintem.

Vagy nézzük a lakótelepes boltokat. Ilyeneket biztos ismer mindenki, ha nem is pont lakótelepen, de magát a jelenséget midenképpen.

Anyámék tulajdonképpen a város utolsó utcájában laknak, (nyilvánvalóen egy lakótelepen.) Az ilyen helyeken nagy múltja van a kisboltoknak, vagy mondjuk így: a garázsból-kerékpártárolóból-csináljunk-valami-fasza-kis-boltot-jelenségnek.

Így születnek meg három hónapot-pár évet megélő turkálók, kozmetikák, fodrászatok, italboltok,ingatlanközvetítők, műkörmösök, zöldségesek, horgászboltok. Aki szerencsés helyen van, az megél belőle. Anyámékkal szemben erre esély sincsen, hiszen az utolsó utcába csak az jár, aki amúgy is ott él. Azért az kevés bármilyen bolt fenntartására. Először volt italmérés. Bezárt. Ha konkrétan egy kocsma (akárhogy is, de az) bezár, akkor azért az már jelent valamit. Tanultak belőle? NEM. Nyitottak utána turkálót, kisboltot, és a sor végén valaki bevállalt a végén egy SZEXSHOPot! Mind tönkrement természetesen.
Kicsit beljebb, a Charlie Eppes által egy perc alatt felvázolható használtabb, népszerűbb útvonalak mentén azért eléldegélnek ezek a garázsboltok.

Tehát amit mondani akarok, hogy HA MÁR, akkor miért nem oda, ahol amúgy is jár egy madár, AHOL VAN MIHEZ DÖRGÖLŐZNI? Nekem úgy tűnik, hogy errefele, csak így éri meg: kicsit átgondolva.
 

süti beállítások módosítása