Ugrás a tartalomhoz
sze. 07. 2010
Címkék: kocsi twingo

Autós hangszóró csatlakozó kábel

Nem tudom, hogy sikerült eltöltenem úgy 31 évet ezen a bolygón, hogy nem tudtam, hogy ilyen dolog létezik egyáltalán, de simán eltöltöttem volna még 31 évet boldog tudatlanságban.

Az, hogy a kocsit odabaszták nekem kétféle dísztárcsával azt egy idő után megszoktam, sőt az lett a védjegye, amíg csak le nem vetette magáról a bal hátsó korongot. De éppen nyaralás előtt voltunk, és egyrészt nem teszkósat akartam kétezerért, ha már vennem kell, másrészt reméltem, hogy éppen Franciaországban ritkább lesz a három dísztárcsás bordó (nem piros) Twingo, így majd talán könnyebben megtalálom, ha úgy alakul. Ez így is történt, viszonylag ritka az olyan francia sofőr, aki annyira igénytelen, hogy hagyja három dísztárcsával éktelenkedni ezt az egyébként szeretetre méltó autót.

Az ABS hiánya csak egy hideg téli napon derült ki, de azontúl, hogy meglepődtem, hogy 2005-ben leszállítottak egy városi kiskocsit ABS nélkül, nem sok mindent tudtam csinálni. Arra egyébként határozottan emlékszem, hogy úgy vettem meg az autót, hogy többi szokásos kutyafüle (női tulajdonos, nem dohányzó, szervó, elektromos ablakemelő, stb) közt fel volt sorolva az ABS is. Olyat még nem  nagyon hallottam, hogy a tesztvezetésnél valaki vészfékezni próbált volna, olyat már sokkal inkább, hogy úgy csinál, mintha nagyon vizsgálná az autót, mondjuk rángatja a kormányt, klímát bekapcsolja, hümmög a felnyitott motorháztető felett, megnézi az alváz alatt a hangyákat, majd nagyon gyorsan megkérdezi, hogy mennyit engednek az árból. Ilyeneket csináltam én is, főleg a második alkalommal.

A csupán két hangszóró megléte viszonylag hamar kiderült, de a lustaság olyan, hogy beszereli az autórádiót és baszik a többire. Ez eltartott idáig, valahogy -szintén - nyaralás előtt viszont kezdtem úgy látni magam, hogy lehúzott ablakkal döngetek a francia pampákon valami nagyon sekélyes és nyári slágert döngetve. A döngetéshez viszont legalább még kettő hangszóró nagyon kellett volna. Nem akartam én kalaptartót vágni, erősítőt és mélyládát betenni, mert azon kívül, hogy soha nem lenne pénzem pont ezekre, nem is érdekel annyira ez a világ. Szóljon viszonylag normálisan. Két mélyközép, vagy mi az ajtóban, bőven megfelelt volna.

Aztán Szeplős azt mondta, hogy talán fókuszáljunk más, valóban nyaralásbavágóbb dolgokra.

A következő forduló most jött el. Miután lemondtam arról a vágyamról, hogy használt trekking kerékpárt vegyek, sikerült két nap alatt teljesen elvesznem az autóhifi világában, pedig csak tényleg két darab 13 cm-es hangszórót akartam volna, semmi mást. Csak ez a témakör is olyan, hogy tele van lélekben valamelyik fekagettóból származó buzival, akinek meggyőződése, hogy a titángyémánt hangszórókábel, a poliulitrimágneses membrán, a minimum nyolcszázezer RMS, valamint millió Watt nélkül csakis egy kispöcsű senkiházi lehetsz egészen addig, amíg nem veszel pont olyat, pont tőle. Ehhez képest én kinéztem ezt, és azon gondolkoztam, hol fogom merni én ezt megvenni? És akkor, hogy idomuljak, próbáltam kicsit fölémenni árban, de még tizenötezer forintnál is csak azt mondták az okosok, hogy belépő kategória, csak kiegészítő hangszórónak javasoljuk, és akkor elegem lett. Bementem a Lurdy-házba, és megvettem majdnem azt, amit kinéztem, csak nem volt, de mivel olyan könnyen megtaláltam a boltot, mivel annyira kellemesen nem lealázó volt az eladó, mint mondjuk a használtmobilos csávók, ezért megvettem azt, amit ajánlott, kétezer forinttal drágábbért.

Aztán megnéztem, hogy is fogom én ezt beapplikálni, meg vezetékeket húzogatni az ajtóból a rádióhoz, bocs fejegységhez. Kiderült, hogy sehogy, mert van ott vezeték, csak hangszóró nincs. De a hangszórókábel hogy fog találkozni az autóban benne lévő vezetékekkel? Kiszereltem a műszerfal tetején lévő balost, azt kiemelve kiderült, hogy már a hangszóróból olyan kábel fityeg, ami jólesik az autó kábelének. Igen. Innen már csak tíz percre voltam onnan, hogy kiderüljön, hogy napokon belül találkozni fogok életem második és harmadik autós hangszóró csatlakozó kábelével is.

Neten egyedül csak Kaposvárról szerezhető be, mert a Mobil Data Bt., az Autorádiokeret.hu, a Metroman webáruház, az audiosystem, az autohifi.addel az valahogy mind egy cég. Tehát megrendeltem a két kábelt 156 forintos darabáron, majd éppen most (esküszöm) átvettem őket a postástól összesen 1810 forint ellenében...

Feldolgoznom azonban most mégiscsak azt kell, hogy éppen azzal szembesültem, hogy a kapucsengő a Ha kimegyek a doberdói harctérre népdalt tilinkózza, ami bármilyen bizarr is, még mindig jobb, mint a Für Elise.

De remélem ez mégiscsak a Csitári hegyek alatt lesz az. Kéne még egy postás.

 

És akkor: gazdagabb lett a hangzás. Azt hiszem ezt mondják olyankor, amikor nem az igazi, de azért valahogy mégiscsak jobb és több. Kicsivel bátrabb BASS elfért volna. Szerelni viszont visszavonhatatlanul imádok. Főleg, ha sikerül, mint most.

És még: Szeplősnek megmutattam, hogy szól a Rise fm az új hangszórókkal, de neki semmi nem jött át. Lehet, mert éppen időjárás jelentést adtak, nem tudom. Utána meg melózni kellett.

süti beállítások módosítása