Ugrás a tartalomhoz
feb. 19. 2010

Jóbarát

Itt ez a telefon. 8 gigabájt memóriája  van kártyán, de ha kiveszem az agyának emlékekért felelős részét, akkor is okosabb marad nálam. Tegnap, ahogy előjöttek ezek a kütyüs dolgok, rájöttem, hogy amúgy is akartam írni róla, mert végre először van egy olyan telefonom, amivel végre még hosszú hónapok elteltével sincs semmiféle hiányérzetem. Nem irigylem ki más kezéből az ő csodamobilját, nem vágom a földhöz dühömben (mármint az enyémet) és még vigyázok is rá, mert megér annyi kényelmetlenséget, hogy tokban hordjam.

A közös történetünk ott kezdődött, hogy megbolondultam attól, hogy a sony zenemobilban odabasz ericcson képtelen legyártani egy olyan telefont, aminek ne ugorna ki a fülhallgató-dugója a készülékből fél év zsebes használat után. Nagyjából két év állandó fülesproblémát megelégelve AZONNAL akartam egy olyan mobilt, aminek végre sima fülhallgatós dugója van.
Volt akkor már a Nokiának ilyen kifejezetten zenehallgatós telefonja, de sokalltam érte a harmincat kártyásan, ezért megvettem 2 éves előfizetéssel hatvanért a Nokia 5800 érintőképernyős Iphone killert.
Muhaha. Az ájfon killingről röviden annyit, hogy a görgetőrutinra, tudjátok, amikor egy ujjmozdulatra elkezdenek rohanni mondjuk a telefonkönyvben a bejegyzések - na, arra egy éve várok. Állítólag már megcsinálták, én most éppen még mindig várok, hogy naccságos Vodafone méltóztasson engedélyezni a szoftvert és akkor végre én is görgethetek. Az ájfonon ilyen nem tudom hány éve van. Mobilévben számolva sok éve van.

 


Azért lehetne erősebb ez a connecting, na.

 

De én szeretem minden bénaságával együtt, mert elég univerzális jóbarát lett. Hallgatok rajta zenét - ez az alap.
Kagylón ülve, tömegközlekedésben állva, üres percekben tétlenkedve netelek rajta. Netelek akkor is, ha éppen tényleg nagyon kell valami és én éppen közelében nem vagyok annak, hogy egyébként internet közelében legyek.

Agyonszinkronizálhatnám a céges Outlookommal, hogy blackberry stílusban mindenről azonnal értesüljek és 24 órában céges üzemmódban lehessek. Ezt nyilván nem erőltetem.

Miután 200 megabájtnyi adatforgalmam lehet egy hónapban, többször használtam már sima mobilnetként, illetve modemként a telefont. Nagyon nagy császár lehet az ember egy egyszerű laptoppal és interneteléréses mobillal. Tudjátok, mint az üzleti magazinok reklámjain: nagyon közeliben le van kapva egy rém rideg telefon valami menő bluetooth-kapcsolat ikonnal a képernyőn, kicsit arrébb egy faszi  laza eleganciával  szörföl a notebookján valami erkélyen, a háttér csak elmosódott kékség, de vélhetően egy dél-franciaországi  tengerparti látványorgia akar lenni.

És nem véletlenül fizettem nyáron 25.000 Ft-ot a Vodafone-nak a horvátországi nyaralás után: van GPS-em is. Ez a másik nagy nyálverés: beülsz a kocsidba és a GPS tartóba beteszed a telefonod.
A meghekkelt Garmin mindenhova elvisz és még csak át sem ver sokszor - eddig csak kétszer kellett kisegítenem.
Elvileg legálisan is tudok már vele  navigálni, de az ingyenes Nokia Map is szoftververzió-függő, tehát megint csak a Vodafone-ra várok. Igaz, nem hinném, hogy a Garminnál jobb lenne a Nokia saját megoldása.

A fényképezőgépet hagyjuk, említésre sem méltó, Mr. Zeiss helyében én nem adtam volna ehhez a produkcióhoz a nevemet. Bármilyen gagyi manuálfókuszos, 2 megapixeles mobil oda-vissza veri, komolyan, botrányosan rossz.

Nem tud filmet lejátszani, mert akad, spóroltak a processzoron, nem HD, nem amoled, nem ez, nem az.
Ha nagyon őszinte vagyok, szinte már a megjelenésekor retrónak hatott az okostelefonok között, főleg ha burkolatot és azt az érzetet is hozzávesszük, ami a kézbevételekor jelentkezik.

 


De mint mondtam: én a hibái ellenére is szeretem, tökéletesen elégedett vagyok vele, bőven elég amit tud, elég a 8 gigabájt, soha ennyi zeném nem volt minden pillanatban nálam; internet, wifi, gps, anyámkínja, minden van.

Sőt, még a járulékos dolgok, mint az előfizetés is maximálisan oké, eltelt majd egy év, és még mindig nem tudnék olyat csomagot, ami sokkal jobb lenne az 5000 Ft-ba beleférő 200 MB, 200 perc, 50 sms és 0 MMS-nél. Ez utóbbi hiánya ugyan fájdalmas néha, de tudok élni nélküle. Vagy kifizetem pluszban, ha mégsem, és szidom a Vodafone-t.

Az meg nekem való, szóval jó ez nagyon. Elég. Tényleg az.

süti beállítások módosítása