Ugrás a tartalomhoz
júl. 27. 2009

Horvátországra készülvén: pár gondolat az ANTSZ-ről, valamint a hepatitisről

A beparáztatás rész, bevezetés:

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) legutóbbi tájékoztatása szerint az elmúlt időszakban különösen sok járvány alakult ki Európában az utazók felelőtlensége miatt. A WHO ezért felhívja a figyelmet arra, hogy az utazók gondoljanak az utazás előtti egészségügyi felkészülésre, és oltassák be magukat hepatitis ellen.
Az európai járványügyi figyelőrendszerek kimutatásai is azt bizonyítják, annak ellenére, hogy az elmúlt tíz évben az általános higiénés állapotok javulásával 15-ről 3,9 százalékra csökkent a hepatitis A-fertőzések aránya az európai régióban, 2008 végén és 2009 első hónapjaiban megdöbbentően növekedett a járványok száma.

http://www.fn.hu/egeszsegugy/20090518/tamad_hepatitis_tengerparton/

De volt ez "a hírekben" is.

 

És innen a neheze rész, kifejtés:

A guglin semmi egyértelmű infó ezen kívül:

http://www.utazaselott.hu/hepatitis-betegseg.html

 

Azt írják, hogy oltasd be magad. Oké bazmeg, de hol?

 

Innen a XXI. század embere kénytelen offline üzemmódba kapcsolni. Kit hív, hát a háziorvosát, mert emlékszik, hogy egyszer kapott egy kullancs elleni védőoltást,  és az ott intéződött el ezelőtt tizennyolc-húsz évvel.

- Jónapot kívánok, nemsokára mennék Horvárországba nyaralni és olvastam, illetve hallottam, hogy érdemes lenne hepatitis ellen beoltatni magam. Erről szeretnék érdeklődni!

A háziorvos átirányítja a XXI. század emberét a tisztiorvosi szolgálathoz. (06-1-388-139)

- Jónapot kívánok, nemsokára mennék Horvárországba nyaralni és olvastam, illetve hallottam, hogy érdemes lenne hepatitis ellen beoltatni magam. Erről szeretnék érdeklődni!

A tisztiorvosi szolgálaton kapásból leoltják (ne tudtam kihagyni, bocs) a XXI. század emberének  az ÚJ INFLUENZÁRÓL való információkkal (ez nagyon kemény), mert valószínűleg meg sem hallják mit kérdezel. El tudom képzelni, ahogy naponta 100-zal több telefont kapnak az influenza miatt pánikolóktól, de azért mégis...

 

Azért jár az agyad, és kellő idő elteltével azért csak visszahívod őket, ahol végre meghallják a hepatitis szót, és így adnak egy másik telefonszámot. - 06-1-4653-800 -,  ahol szalag fogad: „Üdvözöljük, Ön az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Közép-magyarországi Regionális Központját hívta.” (Kit hívtam akkor eddig???)

Nem, nem tudom a melléket, ezért várok a kezelőre.  120 kibaszott másodpercet. Most ez így kevésnek hangzik, de szerintem ez kurva sok. Szerintem a legtöbb embernek sok. Sok, ha arra vársz, hogy felvegye valaki a telefont, akinek semmi más dolga nincs, hogy minthogy felvegye a telefont. Sok, ha a mobiltelefon-szolgáltató ügyfélszolgálata nem veszi fel a telefont ennyi idő alatt és szerintem sok, ha a az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Közép-magyarországi Regionális Központját hívom. (Nagyon-nagyon sokáig nem vették fel, amikor este nyolckor intéztem a T-home-ot, de ott legalább tudtam, hogy én vagyok a hülye, minek intézem ilyenkor. Mondjuk azért, mert kiírták, hogy 0-24)

 

Egy

..

Kettő

..

Három.

 

Százhúsz.

 - HALLÓ! Jónapot kívánok, nemsokára mennék Horvátországba nyaralni és olvastam, illetve hallotam, hogy érdemes lenne hepatitis elle..

 - KAPCSOLOM AZ OLTÁSI  KÖZPONT MELLÉKÉT!

És itt méltatlankodva be is mondja  a számot, hogy mit kellett volna még betárcsáznom,  (ahelyett, hogy elrángatom őt a  turista szalámis szendvicse mellől, a kávéja mellől, meg a beszélgetőpartnere mellől., én pöcs). Mentegetőznék, hogy nem tudtam, de elkapcsol.

- Oltásiközponttessék!

 - Jónapot kívánok, nemsokára mennék Horvárországba nyaralni és olvastam, illetve hallottam, hogy érdemes lenne hepatitis ellen beoltatni magam. Erről szeretnék érdeklődni!

- Hát jöjjön be, oltassa be magát!

És ennyi. Mondat vége. Információ vége.

- Ennél azért kicsivel több információra lenne szükségem…

Ekkor belátja, hogy nem ússza meg és gyorsan elkezdi hadarni:

- Be kell jönni a Váci út… alá, és itt be kell oltatnia magát hepatitis A ellen.

Ekkor újra én, harapofogóval:

- Ez ingyenes, vagy mekkora költséggel jár?

- Hát nem ingyenes, az oltási kiskönyvnek … díja van , illetve a hepatitis A hétezer.. forint.

 - A Hepatitis A ellen elég? Nem eresztem a fogót.

 - Attól függ, hogy maguknak készítenek-e ételt, vagy mennek-e étterembe.

 - Szeretnék.

 - Akkor érdemes tífusz ellen is.

(Mivan?????!!)

 -Az mennyi?

 - Négyezer.... forint

 - Hepatitis B ellen nem kell? – erre akartam igazából terelni a beszélgetést, tífuszról idáig nekem szó sem volt.

 - Hááááát, el lehet kezdeni, de azt újra kell oltatni, és akkor B ellen élete végéig védve lesz, A ellen úgy húsz évig..  - és itt jött vérárammal, amitől függ az egész ,és ez meg az, és én még meg akartam kérdezni újra a helyet, meg az árakat, de nem volt rá érkezésem.

Beszélgetés over. Gyorsan elhadart, kényszerűen elmondott információkkal majd számomra teljesen érdektelen tudnivalókkal le voltam rendezve. Ennyi.

 

A XXI. század embere méltatlankodik egyet rész, befejezés:

Na most kérem szépen ne basszátok meg már, hogy ezt tényelg komolyan gondoljátok, mint lakossági tájékoztatást!!

Szerettem volna felelősségteljes nyaraló lenni, mert be lettem paráztatva. Erre igazából azt sem tudom hova telefonáljak, ÉÉÉN nyomozok, átkapcsolnak, átírányatanak legalább kétszer, basznak felvenni a telefont, majd elhadarnak olyan infókat, amiket vagy nem tudok feljegyezni, vagy nem kérdeztem. Visszakérdezésre nem adnak időt.

És akkor még a tífusz belekeveréséről nem is beszéltem.

Most persze nyomozhatok tovább, hogy akkor hova is kell bemennem oltatni, de hát azért kérem szépen még egyszer, ne basszátok meg, hogy ezt, így ebben a formában komolyan gondoljátok!

És engem többet KURVÁRA ne ijesszen meg senki média, hivatal, ha ilyen "háttértámogást" ad hozzá!!

És, hogy senki ne mondja azt, hogy nem próbálkozom: ANTSZ honlap fellő, és alapból semmit nem talál a hepatitisről, majd direkt keresésre ennyit talál róla. Csak egy kis részlet, gyorsan, painttel. De anyi azt hiszem látszik, hogy ZÉRÓ.

 

 

Most mit mondjak? Majd nem kapjuk el.

süti beállítások módosítása