Ugrás a tartalomhoz
máj. 06. 2010
Címkék: sör bor

Cider

A cider az honnan jött? Csak nehogy azt mondja valaki, hogy mindig is volt, mert az nem igaz, tudom, hogy nem. Elmondom, hogy volt. Úgy volt, hogy Szeplős elment "ciderezni" az egyik kolléganőjével valahova a Belvárosba. Én meg kérdeztem, hogy az mi az. Először is kiderült róla, hogy nem "cider" hanem "szájdööör" és, hogy almabor. Nem, almasör. Nem, almabor. Nem, körtéből is van. És van erős, és van angol és van ír, sőt állítólag a németeknek is van, de én ittam Hessenben almabort, mert azt OTT TALÁLTÁK FEL, persze mindenhol ezt mondják, de ott ehhez nagyon ragaszkodnak, mint mi a téliszalámihoz, csak ez finom, az almabor meg nagyon szar. De a szájdööör nagyon finom, itthon várt egy most, hogy megérkeztem és a kintről beömlő fű- és virág- és éjszakaillattal olyan szép párost alkot, hogy sírni tudnék, olyan nyár van.

Aztán a "cidererezésre" három nappal bementem a Kolosy Tescóba, és tele volt szájdööörrel a polc. Pedig az egy kis hely, oda azért csak a legnépszerűbb, legkelendőbb cuccokat rakják, de mondom, hirtelen volt vagy két sor almakörtesörbor. Mondom mifaszom, viszek haza ilyet is, olyat is. Szeplős szeme elkerekedett, hogy szintén mifaszom, ez honnan, mondom Tescóból. Telefon, van cider a Tescóban, nem mondod, tényleg?, tényleg, de jóóóó!

És erre olvastam Isoldénél, hogy ciderezett Angliában, meg ma Bjulisnál, hogy a Guinness nem, a cider meg mennyire, és ezzel messzemenően egyetértek. És ne is mondja senki, hogy cider mindig volt, mert most van nem régóta, de most aztán hirtelen mindenhol szembejön. Most például itt a számba.

süti beállítások módosítása