Ugrás a tartalomhoz
aug. 12. 2010

Kedves Beck György, beszéljünk a telefonszámlámról!

Nem akaródzott nekiállni ennek a témának, túl sok volt mostanában  a szolgáltatókból. Panaszlevél a T-home-nak, számlareklamáció a T-Home-nak, szolgáltatás-lemondás a T-home-nál, értetlenkedés a T-home-nál, hogy a kurva életbe lett a 12 hónapra szóló internetelőfizetésből, 13 hónapra érvényes szerződés? (Próbaidős akcióval, egy hónapig lemondhattam volna, ha nem vagyok elégedett a nettel - nem mintha nem lett volna a környéken MONOPOLHELYZETBEN a T-home kábelügyben, tehát kérdem én, végülis kinek volt ez akció, kinek bazmeg, a T-home-nak, kinek másnak.) A UPC-t valami partnercégen keresztül köttettem be, tehát végülis az, hogy egy fullalkesz nő egy félszuterén irodában ceruzával felkörmölt pár skiccet, majd még én kérdeztem meg, hogy a telefonszámomra nincs-e szüksége, továbbá az, hogy ő megígérte, hogy két nap múlva jönni fognak a júpíszís legények, ám az egészről pont az anyacég nem tudott semmit, az nem a UPC hibája. De akkor is: sok volt.

Ám a mostani telefonszámlám - egy új, akciós hűtő vagy mosógép ára - nem az a kategória, amin csak úgy, végérvényesen túl lehetne lépni.

 

 - -

 

Egy okostelefon, egy kütyübuzi felhasználó és egy huzamosabb külföldi tartózkodás hármasa kurvára gyilkos kombináció, ez most már másodszorra bizonyosodott be. A probléma annyi, hogy akkor valóban én voltam a hülyegyerek, egyértelműen én voltam az, aki nyomogatta azt a kurva telefont anélkül, hogy utanánézett volna annak, hogy ez mibe kerül. Lenyeltem, úgy voltam vele, hogy tanultam belőle, jövőre nem lesz ilyen.

Idén átnéztem minden beállítást a GPS-en, mielőtt elindultunk volna és nem nyúltam a nethez a határon túl. Eleve úgy intéztem, hogy ha a telefon amennyiben internetre akarna menni, akkor megkérdezze, hogy gazda, hova faszba menjek? Wifire, Vodafone internetre, mit szeretnél? Wifizni háromszor is próbáltam, de Nyugat-Európa, ha ez lehetséges, szarabbul áll ingyenes, kódnélküli hotspotból, mint a mi kis országunk, úgyhogy fel is adtam hamar. Nem kellett net, jól is volt offline, csak a blogvilág hiányzott időről-időre.

Úgyhogy most komolyan, meg minden: kedves Beck György, az anyám életére megesküszöm, hogy nem mentem ki szándékosan netre! Ezért- gondolom ez megérthető -  több emeletet ugrott mind a szemöldököm, mind a vércukrom, amikor megláttam az smst, amit küldtetek, mert a 48926 forint nem sok. Nem. Ez nekem már bőven a felfoghatatlan kategória. Gyuri, én ezt most férfiasan bevallom: nem értem. Sőt, nem tudom kifizetni. Kicsit kétségbe is estem.

 

 

A 1720-ról a részletes számla kikérése után - ami két hét-egy hónap alatt érkezik meg - az egyik kolléganőd laza eleganciával továbbküldött a 1750-re, tudod, ahova már határozottabb hangú fiatalembereket vesztek fel. A behajtási kolléga azt közölte velem, hogy ha majd lejárt a türelmi idő (fizetési határidő aug 10, meg még számoljunk rá kb. 30 napot) és elkezdenek korlátozni a kimenő hívások letiltásával, na akkor majd érdemben beszélgethetünk halasztásról, részletfizetésről, egyáltalán bármilyen előremutató megoldásról. Tehát álláspontotok szerint meg kell várnom, míg mérgesek lesztek, addig nem is foglalkoztok az ügyemmel. Bevallom, kicsit rosszul esik, mert úgy nagyjából nyolc éve vagyok nálatok folyamatosan, soha nem volt velem gond, jó, példamutató fogyasztó voltam mindig. Nektek is jó volt, nekem meg a lehető legjobb, ami ugyan kicsit még mindig fájt néha, de más jobban pofozott volna, elismerem. Én most is igyekeztem volna jól viselkedni, előre jeleztem, hogy baj van és, hogy valószínűleg később még nagyobb baj lesz. Segítséget azt nem kaptam tőletek, a Vodafone még mindig csak a beszedett pénzről szól, a PR meg kimerül a szponzorációban. Ezt éreztem, nem tehetek róla, tudom, rettenetes.

Nem bírtam várni. Egyedül az két hét, amíg megérkezik a részletes számlakivonat. Az is mennyi idő, azzal is csak kevesebb időm van tisztázni magam a vádak alól, vagy valahogy kifizetni a rámszabott büntetést. Bementem az élőszereplős ügyfélszolgálatra, a Mammutba. Ott ugyanezzel az elutasítással fogadtak, és szégyenszemre, el kellett játszanom a felháborodott ügyfelet, akin nem akar segíteni a Vodafone, ki kellett ejtenem a számon a "fogyasztóvédelem" szót, hogy végre odajöjjön még valaki, sőt mi több, meg is fordítsa a monitort, hogy lássam, miről van szó: 208 alkalom 13 napon keresztül, minden egyes felcsatlakozás pontosan 100 kb. Ez együtt kicsivel több, mint 20 megabájt, ami már megüti az "adatforgalom" szintet, de külön-külön nézve elképzelni nem tudom, mi a fenét kezdtem volna alkalmankénti 100 kilobájttal. Ráadásul 208-szor. Ötletem sincs. A hölgy, az első, aki végre foglalkozott velem egy kicsit, azt mondta, hogy email-kliens, vírus, vagy valami ilyesmi lehet. Email-kliens van vagy három a telefonon, egyiket sem használom. A céges dolgokra nem vagyok kiváncsi, a blogos emailcím még otthon is titkos, tehát arról ne jöjjön jelentés a képernyőre, a harmadik, publikus-privát pedig inkább spames, mint bármi más, tehát elég ha pár naponta belenézek. Vírus? Nem mondom, hogy nem érdekel a netes pornó, de a telefon 3.2 colos kijelzője nekem még egy vészrecskázásra is kevés.

Megkérdeztem még a hölgytől, az elsőtől, aki foglalkozott velem, hogy tavaly még felhívtak, hogy baj van - a számlám megnövekedett hóközi forgalmat mutatott - idén ez miért nem történt meg? Elsőre azt mondta, hogy mert nem volt kirívóan nagy a forgalom. Ezen kicsit meglepődtem, kértem, hogy ne komolytalankodjunk, a legnagyobb számlám, ami volt, az 8000 forint, de általában kijövök a havi 5000 forint előfizetésből. Ehhez képest a 48000 forint nem az, hogy kirívó, de olyan mint a mozgáskorlátozott igazolványos, vadiúj Ford Mustang szlovák rendszámmal. Igazi választ a kérdésemre sajnos nem kaptam.

A hölgy, az első aki foglalkozott velem egy kicsit, mindazonáltal azt javasolta,  adjam be a készüléket átvizsgáltatni, amelynek alapján esetleg írhatok egy számlareklamációt. A hölgy, az első aki foglalkozott velem még azt is mondta, hogy vigyem el én a Bercsényi utcai Nokia-szervízbe a telefont, úgyis oda küldenétek megvéleményeztetni. Ha rajtatok keresztül adom le, eltelhet akár két hét is, mire megjön az eredmény. A Nokia ezt akár órák, vagy max. pár nap alatt elvégzi. A hölgy, mint kiderült, nem tudta, hogy miről beszél, de nem vagyok telhetetlen, segítségét köszönöm, főleg, hogy ő volt az első és sajnos az egyetlen, aki érdemben foglalkozott velem. A Bercsényi utcai boltban viszont olyan hangnemben és felháborító nemtörődömséggel beszélt velem az a két darab, szarláda, péniszarcú pöcs, hogy azt a büdös jó kurva telibekúrt édesanyjukat első- és hetedíziglen mindörökké. Az Új Udvarban  a szervizes úr már határozottan felismerte bennem az ügyfelet, mindazonáltal tájékoztatott, hogy ez kemény menet lesz, 50%-ot ad nekem, és másfél-két hét az átfutási idő...

Kedves Beck György, itt tartok most, pesszimizmusom azt mondatja velem, hogy ki kell majd fizetnem valahogy ezt a 48926 forintot, de halkan, szinte remény nélkül kérdezem, nem lehetne egyszer az életben, hogy végre valóban emberi arcát mutatná a Vodafone, nem csak a duma menne a Fotel magazinban meg a reklám a tévében? Mert olyan jól esne most igazán, de nagyon, hogy mint ember az emberrel, megbeszélhetném veletek, hogy alkalmankénti 100 kilobájttal lófaszt nem tudok mit kezdeni, tehát nem szándékos volt, tényleg, esküszöm, bocs az egészért, hadd ne kelljen ezegyszer fizetni, mert jó fiú vagyok, mindig az voltam, nézzétek vissza. Ha elengednétek, többet nyernétek vele, hosszútávon mindenképpen.

 

 

 

süti beállítások módosítása